Hvis troen står alene uden at give sig udtryk i handling, er den død. 
Ligesaa er ogsaa Troen, dersom den ikke har Gerninger, død i sig selv. Gud gav os jo gennem sin guddommelige magt muligheden for at leve efter hans vilje, og det sker ved en voksende forståelse af ham. Han indbød os til at få del i den ophøjede godhed, han selv besidder. Gud kan kun glæde sig over dem, der har tro, for de, der henvender sig til Gud, må nødvendigvis tro, at han er til, og at han belønner dem, der søger ham.Næste vers!Med billede